Kollane kass
Tühjades Kasahstani steppides käib elu mööda oma rada. Inimesed käituvad ilma ratsionaalse loogikata, räägivad teineteisega kuulamata, solvavad üksteist ilma solvumata. Keskkondliku ja sotsiaalse tühjuse keskel on ullike, kellel on unistus. Endine vang Kermek on otsustanud mägedesse kino ehitada. Kermekil on ilus soov vabaneda kriminaalsest taustast ja alustada puhtalt lehelt, selleks peab ta aga sooritama viimase kuriteo. Kui kõik teised on piisavalt tõestanud, et nende peale loota ei saa, astub mees ilmselt elu kõige julgema sammu ning röövib unistuse täitmiseks noore naise südame ja hunniku raha.
Südamlikku lugu saadavad konstrueeritud kaadrid, mida täiendavad soojad, aga tugevad värvid ja karikatuursed tegelased. Rõhuasetus on iga olukorra ja suhte puhul absurdil, mille kaudu näpatakse vaatajalt igasugune lootuskiir muutustele selles muust maailmast ära lõigatud ühiskonnas.
Dora Lall
Filmi Shortlisti lisamiseks logi palun sisse

Adilkhan Yerzhanov (snd 1982) võitis 1999. a Kasahstani rahvusliku telekanali korraldatud stsenaariumivõistluse, lõpetas filmirežii eriala riiklikus Kasahstani kunstiakadeemias (2009) ning töötas ja täiendas end seejärel New Yorgis. Tänaseks on Yerzhanovist saanud hinnatuim ja viljakaim Kasahstani filmitegijaid, kelle filmid pälvivad auhindu olulistel rahvusvahelistel filmifestivalidel. Kaks tema filmi, „Omanikud“ (2014) ja „Maailma õrn ükskõiksus“ (2018) on osalenud Cannes'i võistlusprogrammis. Mõlemat filmi on näidatud ka PÖFFil. Yerzhanov on Euroopa Filmiakadeemia liige.
Rieltor (2011), Stroiteli (2013), Ukkili kamshat (Omanikud, PÖFF 2014), Chuma v aule Karatas (The Plague at the Karate Village, 2016), Nochnoy Bog (2018), Laskovoe bezrazlichie mira (Maailma õrn ükskõiksus, 2018), A Dark Dark Man (2019), Boy Atbaya (Atbai's Fight, 2019), Sary mysyq (Yellow Cat, 2020), Ulbolsyn (2020)